maandag 16 december 2013

Moeilijk moment

 
 
 
Raar buikgevoel toen we de laatste keer deze weg naar de kinderen opgingen, juist achter de hoek ligt hun huis!
 
 
 
 
 Ze waren druk bezig met het maken van een laatste tekening. Het leuke is dat het zo spontaan gebeurt, niemand zegt hen dat ze dat moeten maken.
 
 
 
Toen we later terug naar ons guesthouse stapten kregen we een tikka en een sjaal. Op de sjaal staat een tekst in het Nepalees.
 
 Dat God ons mag behoeden voor de rest van ons leven. Mooi gebaar!

 
 
 

 
 
je kan er niet naast kijken

 
weer extra bagage maar we gaan die tekeningen toch niet achterlaten
 
 Morgen nemen we een dagje voor onszelf want dinsdag bussen we naar Kathmandu.
 
Dus lekker niks gedaan vandaag... In de voormiddag ontbeten en dan in het guesthouse gebleven, wat gelezen en Rummikub gespeeld. In de namiddag toch een inspanning gedaan om naar buiten te gaan... Dit keer NIET naar de orphanage gestapt! Eén keer afscheid nemen was al moeilijk genoeg!!! En niet alleen voor Gonda en de kindjes... Nog enkele inkopen gedaan en dan ingepakt. Hoe we dat allemaal aan de bus gaan krijgen is me een compleet raadsel. Maar voor elk raadsel is er een oplossing, dus dat komt wel in orde! Alles staat nu netjes op een lange rij te wachten op bustransport naar Kathmandu, onze laatste etappe.
En dus bloggen we morgen verder vanuit dé smogstad bij uitstek... Groetjes nog en blog you tomorrow!
 
 

3 opmerkingen:

  1. Elke keer als ik die foto's van die kindjes zie of hoor hoe lief en vriendelijk dat die zijn, denk ik hoe sommige mensen hier echt egoïstisch zijn he. Die kindjes hebben zo goed als niks en zijn waarschijnlijk gelukkiger dan sommige bij ons die alles hebben.
    Veel succes op de bus en met de bagage.
    Ik zal morgen aan jullie denken, ik heb dan mijn laatste examen: fysica
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo , hier zijn we weer van een leuke deugddoende trip naar het Zwarte woud met een sfeervolle witte sneeuwlaag en gemütliche weihnachtsmarkten. En goed nieuws , Georges is nog steeds ok . Zou de chemo dit keer een week ziek zijn overslaan ?
    Voor jullie zullen het wel heel moeilijke dagen geweest zijn . Afscheid nemen van al die kinderen moet heel emotioneel geweest zijn . Ik heb veel aan jullie gedacht maar kon niet mailen wegens geen internet .Jullie bagage meebrengen dat wordt nog een hoofdstuk apart vrees ik . Maar jullie lossen dat inderdaad wel weer op . Gelukkig dat die herinneringen , indrukken , avonturen geen gewicht hebben . Jullie moesten dan wellicht een hele vloot charteren om terug in Vlaanderen te geraken .
    Nog enkele dagen en het is zo ver . Wij kijken er alvast naar uit ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch nog een mooi einde van jullie reis (na eerst een tegenvallertje in Nepal door de minder aangename toestanden). een heel mooi gebaar van jullie en gelukkige, dankbare kinderen, daar doe je het voor! Super! Zowel voor hen als voor jullie onvergetelijk! Ik kijk al uit naar wat jullie hier willen realiseren om ze van hieruit nog meer te kunnen helpen!
    Ik wens jullie een goede terugreis, met veel bagageruimte :-p..., dus tot heel gauw!

    BeantwoordenVerwijderen