dinsdag 7 januari 2020

Addis Ababa

Hier zijn we terug!  In Brussel heeft Jan de passanten nog even verrast met een compositie van Chopin. Geen straatmuzikant maar een luchthavenmuzikant. Eens iets anders. Ondanks de super uitvoering en veel beziens kon er bij niemand een centje af. We zijn dan maar blut naar de gate gestapt. 


Ik voel me een beetje euforisch en weet ook niet direct waarom. Ik denk dat het te maken heeft met Afrika, ik voel me hier direct thuis.  Zo'n afstanden overbruggen doe je nochtans niet elke week. Toch is het aangenaam vliegen met Emirates. Een aanrader! Super services 


Ik denk dat het overduidelijk is . Je voelt je welkom. En om het helemaal compleet te maken krijg je een tweetalige menukaart.

Moest je de Engelstalige kant niet helemaal snappen kan je nog altijd teruggrijpen naar de andere kant van de menukaart. Ik hield het bij de Engelstalige kant want die serveren wijn. Zelfs Schotse whisky maar dat vond ik een brug te ver. 


Drie uur hebben we aangeschoven voor onze bagage er eindelijk was. Nooit zo een chaotische bedoening gezien en wij weten ondertussen van wanten. Ik stond dan nog geplet naast een Chinees of Japanner, daar wil ik vanaf zijn. Volgens mij zijn die gemaakt door hetzelfde modellenbureau. Die man had duidelijk een bucket list. hij wou op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk rochels boven halen. Gelukkig verzamelde hij die in een papieren zak maar toch.... leuk is wat anders. Mijn mascarponemousse met rode vruchten wou dezelfde weg opgaan als bij mijn buur.
 De eerste taxichauffeur wou ons naar ons hostel brengen voor 350 birr, de derde voor 200 birr. We zijn duidelijk getraind.

 In ons hostel ligt het bezaaid met gras en rozenblaadjes. Het was vandaag een vrije dag. Kerstmis. Na een babbeltje blijken zij tweemaal Kerstmis te vieren. Goed bedacht maar wel een dure bedoening.

Morgen trekken we de stad in, tenminste als Jan beter is want hij heeft wat pijntjes her en der. Op ons programma staat zeker het museum waar Lucy ligt. De oudst opgegraven mens. Ze was maar één meter groot, van het vrouwelijk geslacht en vegetariër. Voorloper van de huidige trend dus.  Ik licht al een tip van de sluier. Ze hebben haar Lucy genoemd omdat, toen de opgravingen bezig waren het liedje van de beatles over het terrein galmde. De hit:  Lucy in the sky with diamonds!

Super leuk weetje, als jullie acht jaar jonger willen zijn dan kom je gewoon naar Ethiopië wonen. Hier vieren ze het jaar 2012!! 

Bedankt voor de vele leuke reacties. Doet ons plezier. Neen, we hebben geen goed doel voor ogen in Ethiopië. We gaan reizen en ontdekken en natuurlijk de economie steunen met onze trip! Eens in Zambia vliegen we erin!!




4 opmerkingen:

  1. Hey , geland en wel ! Goed zo, nu kan het avontuur echt beginnen. Gonda ik kan het mij spijtig genoeg niet meer herinneren maar jij kreeg in de normaalschool in Waver toch telkens 10+ voor schrijfopdrachten . Het is een plezier om jou te lezen , behalve die "chinees/japanner -anekdote" uiteraard. Hopelijk is Jan snel genezen van zijn kwaaltjes en kunnen jullie gezond en wel op bezoek bij Lucy. Doe haar veel groetjes van ons. Ik ga haar achtergrondinformatie doorvertellen aan onze schoonzoon , Nick , een grote Beatle-fan. Ja en wat dat jaartal betreft , inderdaad zou leuk zijn als het hier ook 2012 zou zijn . Zo en terwijl jullie een tweede Kerstervaring beleven gaan wij vandaag onze kerstboom afbreken en al dat "gezelligs" weer inpakken.Groetjes en veel plezier maar….blijf voorzichtig xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijtig maar ik kan geen foto's posten als antwoord. Heb al moe gegoogeld en geprobeerd maar het lukt niet. Als iemand van de Jan en Gonda fans mij een tip kan geven , graag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat papie zijn kunsten kon tonen :) have fun!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mirte, Jolan en Janne hier. we wensen jullie een topreis met veel leuke avonturen en gezelschap!!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen