donderdag 22 augustus 2013

nieuwe dag in Tanzania


Om onze dag gisteren af te sluiten hebben we nog een wandeling gemaakt langs de oceaan. We hebben die wandeling gekoppeld aan een spelletje. Het was wel mijn idee maar Jan deed toch dapper mee. Het was vloed en de zee stond helemaal boven waar al de boten liggen. We moesten dus heel snel spurten van de ene boot naar de andere om droge voeten te houden. Dat was wel serieus wat rekenwerk. Doen we het of doen we het niet? We hebben keihard gelachen en af en toe heb ik ook gegild als het water tot aan mijn hielen kwam. We voelden ons terug achttien. We hadden natuurlijk onze sandalen kunnen uitdoen maar dan was het niet meer spannend. We hebben gewonnen want we waren nog droog toen we hier terug aankwamen maar Jan heeft soms wel vals gespeeld!

Ik kan hier goed slapen maar ben al om zes uur wakker. De poort was nog gesloten maar daar is gewoon een koord rond gebonden. De nachtwaker was daar wel onmiddellijk en wij zijn dan met ons tweetjes romantisch gaan doen aan het water. En ondertussen heb ik enkele foto’s genomen van het begin van de nieuwe dag. Mijn ventje lag ondertussen nog te ronken.

 
Na het ontbijt zijn we de andere kant van de kust uitgewandeld. Dat was veel minder leuk dan gisteren. Ook al omdat er een gast achter ons kwam die geld vroeg. Om problemen te vermijden hebben we dan iets gegeven. We wisten niet goed hoe daarop te reageren. Dit is de eerste keer dat we zo iemand vervelend tegen komen. We schrokken wel even maar eigenlijk was er niets aan de hand. Langs de weg terug gekomen en onderweg stopte er iemand om ons een lift te geven. Leuke man die in het vorig dorpje woont en waar we gerust op de koffie mochten komen. We weten dus morgen misschien waarheen.  

Om één uur waren we dus terug in het dorp van Bagamoyo en daar hebben we nog eens geprobeerd om in een “plaatselijk restaurant” iets “plaatselijks” te eten. Dat gaan we toch niet meer doen want het is er ver over voor ons westerlingen. Op dezelfde plaats worden dan ook de kiekens genekt en geplukt. Bijgevolg ziet ge elkaar bijna niet meer zitten van de vliegen. Van frisse lucht is er dan geen sprake, alleen van kiekenlucht afgewisseld met rooklucht en zweetlucht.
ook in Afrika doen de mannen graag stoer 
 
we wilden het vanmiddag dus sober houden. daarom bestelden we gewoon een koffietje (ikzelf), een watertje (gonda) met een donut. daar hebben we echt veel plezier aan beleefd. ik heb vruchteloos geprobeerd om onder het waakzaam oog van de serveerster die donut door te snijden, maar de donut was sterker... het watertje was oké en mijn koffie.. nu ja, toen hij werd gebracht dacht ik dat het alleen roestbruin water was, zo slap. daarenboven smaakte hij alsof het gif was. dat is in de namiddag trouwens ook gebleken, want mijn ingewanden gingen niet akkoord met het brouwsel. dat lijkt intussen verleden tijd...
morgen gaan we waarschijnlijk naar het german museum, want dat is er deze namiddag natuurlijk niet van gekomen. een strandwandeling doen we ook nog wel, maar niet meer naar het stukje strand van vanmorgen. 1 keer iemand ontmoeten die zegt:"give me your money!" lijkt ons meer dan genoeg! 
 
dat was het weeral voor vandaag. groetjes aan jullie allemaal en tot morgen! "papa" jan
 
 
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Gonda , romantisch doen was dus met de bewaker en niet met Jan mits die nog lag te ronken ! Goe bezig ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen