dinsdag 13 augustus 2013

op weg naar Ilkidinga

Wauw!! Een schitterende dag maar wel moe. We zijn vandaag dus naar een dorp geweest: Irkidinga! Daar mogen de mannen vijf vrouwen hebben. De Jan heeft geluk dat het bij ons niet hoeft want hij heeft zijn handen al vol met één! In Irkidinga doen ze een project om het dorp een betere toekomst te bieden. Een meisje van het dorp dat Engels spreekt leidt je rond in het dorp. Je betaalt daarvoor aan de gemeenschap. Maar ... er is nog veel werk aan de winkel. Voor één keer ben ik sprakeloos en "schrijfloos"! De foto's spreken voor zich.
de "driver" die ons dwars door het woud( uiteraard over stoffige wegen) naar het dorp bracht!
 
Je kan moeilijk zeggen "Neem een zakdoek!" want die zijn er niet
 
 
 
 
                                             Ik had er bijna eentje mee naar huis genomen.
Iedereen helpt mee water dragen van de rivier.
 
Het meisje dat onze gids was door het dorp.
 
 

De koffiebonen liggen te drogen (die smaken zoet!)
Hier krijgen de kindjes niet alle dagen nieuwe kleedjes aan.
 
We mochten mee lunchen in het dorp, bonen, aardappelen en rijst.
 
Dit zijn mijn voeten en sandalen na een wandeling van vier uur door het dorp.
Mijn nieuwe klas: tweede leerjaar C. Er zijn wel geen banken want de kinderen zitten op de grond.

1 opmerking:

  1. Ja Gonda , dat is opnieuw een hele ervaring zo in dat dorp lopen . Ik kan er nu een klein beetje van meespreken na Zuid-Afrika .Die kindjes met hun grote , vragende ogen , die klaslokaaltjes .... dan zijn de onze schitterende paleizen .Ik geloof vast dat je een klas kindjes wil meebrengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen